Konsttriangeln närmar sig

Nu närmar sig Konsttriangeln 2024. Konsttriangeln är Trosas konstrunda och arrangeras av Trosabygdens konstförening. Nästa Konsttriangel genomförs 29 - 31 mars 2024, alltså under påskhelgen, och består av en samlingsutställning i Skärborgarnas hus och en lång rad mindre utställningar i ateljéer och andra lokaler runt om i kommunen. Alla i kommunen som utövar någon form av konst eller konsthantverk är välkomna att ansöka om att delta i konstrundan. Utställare ska vara medlemmar i konstföreningen.

Den som deltar i Konsttriangeln ordnar själv utställningslokal inom kommunen och får ha med ett verk på samlingsutställningen i Skärborgarnas hus samt vara med i Konsttriangelns bilaga i tidningen ÖSP och Konsttriangelns marknadsföring på Facebook och Instagram. Avgiften för att delta är 700 kr. Avgifterna brukar täcka ungefär hälften av kostnaderna för annonseringen, resten är bidrag från våra sponsorer. De som arbetar med Konsttriangeln gör det ideellt.

Viktiga datum

4 december 2023   Sista dagen för ansökan av Konsttriangeln 2024. Använd ansökningsblanketten som finns i länken här intill.

27 januari 2024   Sista dagen för inlämning av fotografi.

27 februari 2024   Sista dagen för att betala deltagaravgift,

bankgiro 5399–3325 eller Swish 123 334 81 09.

27 mars 2024   Inlämning av konstverk till samlingsutställningen

28 mars 2024   Vernissage Skärborgarnas hus på kvällen.

29 – 31 mars 2024 Samlingsutställning Skärborgarnas hus. Öppet alla dagar 11–16.