Aktuella aktiviteter

12/5 2024 Resa

Visning av Vår Gårds konstsamling den 12/5 i vacker miljö i Saltsjöbaden,ett tillfälle du inte får missa!

Trosabygdens konstförening anordnar en konstresa till Vår Gård i vackra Saltsjöbaden den 12/5. Här skådas verk av den svenska konstnärseliten och andra internationella konstnärer från 1800-tal och framåt.

Tidigare aktiviteter

7/3 2024 Studiecirkel

Delta i vår studiecirkel om Göteborgskoloristerna under tre torsdagar i mars!

Under tre torsdagar i mars arrangerar konstföreningen en studiecirkel kring göteborgskoloristerna med utställningskatalogen från
Göteborgs konstmuseums utställning som studiematerial.
Vi kommer att diskutera vad som utmärker göteborgskolorismen, i vilket tids- och idésammanhang den ingick och
vilka konstnärer som räknas till inriktningen.
Därefter kommer vi att fördjupa oss i några av de konstnärskap som räknas till göteborgskolorismen.

25/2 2024

Liljevalchs vårsalong 2024

Söndagen den 25 februari anordnar konstföreningen en resa till Liljevalchs konsthall, Stockholm och en guidad visning av Vårsalongen 2024.
- DET FINNS FORTFARANDE NÅGRA PLATSER KVAR!-

15/2 2024

Studiecirkel kring författaren Torbjörn Säfves roman om konstnären Ivan Aguéli

Konstföreningen arrangerar en studiecirkel med två träffar, 15 och 22 februari, båda gångerna mellan 18-20, kring författaren Torbjörn Säfves roman om konstnären Ivan Aguéli, En roman om frihet. Bokcirkeln möts i Deblancrummet i biblioteket Navet i Vagnhärad.
OBS! Sista anmälningsdag är den 5 februari och ingenting annat!!!

Läs mer i bilagan!

Visa alla aktiviteter