Konstens vecka i Trosa fyller 15 år 2023

Inbjudan att delta i Trosabygdens konstförenings jurybedömda utställning under Konstens vecka med temat "Hemligheter".

Även i år genomför vi en jurybedömd temautställning under Konstens vecka,, v 40. Årets utställning har temat ”Hemligheter”.

Alla konstutövande medlemmar i föreningen är välkomna att delta. Det finns ingen begränsning i teknik, material eller fantasi. Tre konstverk per person kan lämnas in och formatet per utställare får ej överstiga 1 meter i kvadrat.

Utställningen äger rum den 3 – 8 oktober och lokal är som tidigare Trosa Kvarn.

Meddela oss gärna redan nu om du är intresserad att delta.

Anmälningsavgiften 300 kr sätts in på föreningens bankgiro 5399-3325 senast den 1 september 2023.

Är du inte medlem är Medlemsavgiften 200 kr, bankgiro 5399-3325.

Närmare information om inlämningsrutiner och övriga praktiska detaljer återkommer vi till i ett senare utskick.

Besökarna kommer även i år att ges möjlighet att rösta på sitt favoritkonstverk.

Vi hoppas att du känner dig inspirerad av årets tema!

VÄLKOMMEN med din anmälan till:

Kerstin Betschart, mailadress: kerstin.betschart@gmail.com