Inbjudan till konstnärer att ställa ut i St:a Anna

Till dig som konstnär och medlem i Trosabygdens konstförening!

Förra sommaren erbjöd Trosa församling lokala konstnärer möjlighet att ställa ut i St:a Anna. Detta skedde i samarbete mellan Trosa församling och Konstföreningens medlemmar. Den utvärdering vi gjorde var mycket positiv förutom att marknadsföringen tyvärr blev lite dålig och sen, det ska vi göra bättre i år.

Under sommaren 2022, finns kapellet tillgängligt för dig, som är intresserad, under vecka 24 tom vecka 33, öppet fredag till söndag, kl 11-15. En fantastisk lokal att ställa ut i, så vi hoppas att många av er tar chansen att visa upp er konst i sommar!

Du som konstnär sköter hängning/utställning, vakthållning, förmedling av nycklar, försäkring av egna verk och marknadsföring via föreningens och dina egna kanaler.

Försäljning får ske och församlingen tar inte ut någon provision.

Trosa församling marknadsför via alla våra ordinarie kanaler och samordnar utställarna utifrån de önskemål som kommer in.

Önskemål och anmälan skickas till:

trosa.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktperson:

Margareta Wallin, Kvarngatan 4, 619 34 Trosa, mobil: 070-564 47 38

Med hopp om många fina konstupplevelser under sommaren i St:a Anna!

Bästa hälsningar

Margareta Såby tfn. 070-210 39 51. Ordf Trosabygdens konstförening