Föreningarnas dag

Konstföreningen kommer att delta i årets upplaga av Föreningarnas dag, ett arrangemang där kommunen står som värd. Föreningarnas dag genomförs i år i och runt Multum, den nya byggnaden vid Tomtaklintskolan, söndagen den 20 augusti kl. 11 - 16. Konstföreningen kommer att finnas i byggnadens foajé intill konstverken av Linda Eklund och Tobias Eklund och informera om föreningens aktiviteter, bland annat Konstens vecka och den digitala utställningen Gömda rum. Under helgen flyttar vi också tillfälligt Untold Gardens konstverk "Det långa sorlet" från dess plats på torget utanför Coop i Trosa till det lilla torget med bänkar som finns utanför Multums norra entré. Alldeles i närheten, vid brunnen mellan Tomtaklintskolans parkeringsplatser, finns sedan tidigare Eric Magassas verk "Parallella världar".
Kom och besök oss!