Resa till Waldemarsudde och utställningen ISAAC GRÜNEWALD-Konst och teater

Söndagen den 23 oktober arrangerar Trosabygdens konstförening en resa till Waldemarsudde och en guidad visning av den mycket uppmärksammade utställningen med ISAAC GRÜNEWALD-Konst och teater.

I resan ingår bussresa tur och retur samt inträde till Waldemarsudde och guidad visning av Isaac Grünewald-Konst och teater.

Vill man äta lunch så finns det möjlighet i museets café eller medhavd lunch.

Avfärd 09.45 från Trosa hamn. Bussen stannar sedan vid de hållplatser där önskemål med stopp finns från någon anmäld.

11.30 – 12.30 Guidad tur Isaac Grünewald -Konst och teater.

Hemfärd 15.00 från Waldemarsudde.

Kostnad 560 kr, faktura kommer att skickas ut efter anmälan.

Anmälan senast 8 oktober via mail till melindakhoo@hotmail.com eller sms 076-557 31 64. Ange,  namn, telefonnummer, mailadress och var du vill kliva på bussen.

Det finns 25 platser och först till kvarn gäller!

Välkomna!

Om utställningen:

Utställningen Isaac Grünewald – Konst och teater är den mest omfattande monografiska presentationen med Grünewalds verk sedan 1989. I den forskningsbaserade utställningen visas både bredden och mångsidigheten i Isaac Grünewalds rika konstnärskap. Här presenteras måleri från olika perioder, förstudier till scenografier och offentliga utsmyckningar, konsthantverk, illustrationskonst och film.