Hilma af Klint Moderna Museet

Tisdagen den 22 november anordnar konstföreningen en resa till Moderna Museet och en guidad visning av utställningen Hilma af Klint - De tio största.

Resa till Moderna museet och utställningen Hilma af Klint.

Möt Hilma af Klint när hennes ”De tio största” åter visas på museet under hösten och vintern 2022. Målningarna presenteras tillsammans med ett urval akvareller och en serie handkolorerade fotografier av ”De tio största” som aldrig tidigare visats i sin helhet.

Tisdagen den 22 november anordnar konstföreningen en resa till Moderna Museet och en guidad visning av utställningen Hilma af Klint – De tio största.”

I resans pris ingår buss tur och retur, guidad visning av utställningen, en matig baguette med dricka (se urval nedan).

Avfärd 15.00 från Trosa Hamn. Bussen stannar sedan vid de hållplatser där önskemål finns. Utdelning av baguette och dricka.

18.00-19.00 Guidad visning av Hilma af Klint – De tio största.

20.00 Hemresa från Moderna Museet.

Kostnad 775 kr, faktura skickas ut efter anmälan.

Anmälan senast den 8 november via mail till melindakhoo@gmail.com eller via sms till tel nr 076-557 31 64. Ange: Namn, telefonnummer, vilken sorts baguette och dricka, samt var du vill stiga på bussen.

Det finns 20 platser först till kvarn gäller.

Baguette: salami brie, skagen, kycklingröra, rostbiff o potatissallad, kalkon och vegetariskt alternativ. Går även att ordna glutenfri. Dricka, bubbelvatten citron eller vanlig. Cola eller Fanta. Ange ev allergier!