Inbjudan till årsmöte med konstlotteri

Som medlem i Trosabygdens konstförening inbjuds du till föreningens årsmöte torsdag den 21 april i Skärborgarnas hus i Trosa. Dörrarna öppnas kl. 17.30 för att ge dig möjlighet att se vinsterna i konstlotteriet.

Redan nu finns vinsterna i konstlotteriet att beskåda på vår hemsida: trosabygdens.konstforeningar.se. Om du inte kan närvara måste en fullmakt överlämnas till någon du känner som kan närvara på årsmötet och hämta ut eventuell vinst.

Motion till föreningens årsmöte kan väckas av varje medlem i föreningen.
Sådan motion ska vara styrelsen skriftligen tillhanda senast 14 dagar innan årsmötet.

:
17.30 Välkomna, ev. fullmakter lämnas in.
18.00 Årsmötesförhandlingar – erforderliga dokument i senare utskick.
18.30 Kort information från alla kommittéer.
Vernissage och mingel, föreningen bjuder på dryck samt något tilltugg.
Konstlotteriet – I år är det 18 konstverk som lottas ut, vinnarna räknas upp i turordning och får välja konstverk och visa upp sitt val.

Det är viktigt att du anmäler dig så vi som styrelse kan planera utifrån antal närvarande. Anmälan till Margareta Sålby senast tisdag den 5 april!
mail: ordf@trosabygdenskonstforening.se eller SMS 070-210 39 51
Styrelsen hälsar dig hjärtligt välkommen till årsmötet!
Margareta Sålby

Ordförande Trosabygdens konstförening

Bilden föreställer Plan Pyramid av Anders Reuterswärd.