Resa till Nationalmuseum och Swedish Grace

Den 17 maj arrangerar föreningen en resa till Nationalmuseum med en guidad visning av utställningen Swedish Grace – konst och design i 1920-talets Sverige. Resan sker inom ramen för vår studiecirkel om Halmstadgruppen och Söndrumskolonin, men vi har 10 platser lediga för dig som vill följa med, men som inte deltar i studiecirkeln. Först till kvarn gäller!
Avfärden är kl. 11.30 från Trosa hamn och bussen stannar sedan vid de hållplatser där önskemål om stopp finns från någon anmäld. I priset för resan ingår bussresa, inträde och en guidad visning. På museet finns en restaurang, som bl.a. serverar dagens rätt och där man också kan fika. Guidad visning av Swedih Grace mellan kl. 14.30 och 15.30 och hemfärd kl.16.30.
Kostnad: 600 kr, faktura kommer att skickas ut efter anmälan.
Anmälan via mail till ordf@trosabygdenskonstforening.se eller SMS 070-2103951, ange namn och var du vill kliva på bussen!