Tidigare aktiviteter

12/5 2024 Resa

Visning av Vår Gårds konstsamling den 12/5 i vacker miljö i Saltsjöbaden,ett tillfälle du inte får missa!

OBS! Det finns platser kvar så passa på och följ med och se vacker konst på söndag den 12 maj.
Trosabygdens konstförening anordnar en konstresa till Vår Gård i vackra Saltsjöbaden den 12/5. Här skådas verk av den svenska konstnärseliten och andra internationella konstnärer från 1800-tal och framåt.

7/3 2024 Studiecirkel

Delta i vår studiecirkel om Göteborgskoloristerna under tre torsdagar i mars!

Under tre torsdagar i mars arrangerar konstföreningen en studiecirkel kring göteborgskoloristerna med utställningskatalogen från
Göteborgs konstmuseums utställning som studiematerial.
Vi kommer att diskutera vad som utmärker göteborgskolorismen, i vilket tids- och idésammanhang den ingick och
vilka konstnärer som räknas till inriktningen.
Därefter kommer vi att fördjupa oss i några av de konstnärskap som räknas till göteborgskolorismen.

25/2 2024

Liljevalchs vårsalong 2024

Söndagen den 25 februari anordnar konstföreningen en resa till Liljevalchs konsthall, Stockholm och en guidad visning av Vårsalongen 2024.
- DET FINNS FORTFARANDE NÅGRA PLATSER KVAR!-

Visa alla aktiviteter