Sörmlandssalongen

Sörmlandssalongen genomförs i år av Vingåkerbygdens konstförening VBKF i samarbete med Säfstaholms slott. Äger rum 12 nov 2022 - 7 jan 2023.

TILL ALLA KONSTVÄNNER I SÖRMLAND

Årets stora utställning Sörmlandssalongen genomförs i år av Vingåkersbygdens konstförening VBKF i samarbete med Säfstaholms slott. Vår konstförening har funnits sedan mitten av 40-talet och vår huvudsakliga uppgift är att varje år genomföra en vår- och höstutställning. Sedan hösten år 2021 har vi fått möjlighet att flytta in vår verksamhet i den nyrenoverade och vackra Säfstaholms slott som ligger centralt i Vingåker.

Sörmlandssalongen kommer att äga rum mellan den 12 november 2022 och 7 januari 2023. Vi behöver hjälp att informera konstnärerna i Sörmland oh hoppas att du och din förening på sedvanliga sätt kan sprida denna information.

Sista inlämningsdag till Sörmlandssalongen är den 30 september 2022.

Material och anmälan till Sörmlandssalongen finns på vår hemsida

www.vingaker.konstforeningar.se

Vidare upplysningar lämnas av ordf. Göran Johansson. Mobil 070 336 1399