Konsttrion

Konstföreningens stora satsning under hösten blir Konsttrion, ett tredelat arrangemang som rymmer Konstens vecka, Konsttriangeln och konstfilmer, som visas av Bio Trosa. Arrangemanget äger rum under veckan 3 – 10 oktober, som alltså blir en vecka fylld av trevliga konstupplevelser i Trosa kommun.

Konsttriangeln

Konsttriangeln visar som vanligt upp verk av en lång rad konstnärer i Skärborgarnas hus, i gallerier och i öppna ateljéer och pågår den 3 – 10 oktober

Konstens vecka

I höst blir fjortonde året i rad som Trosabygdens konstförening arrangerar en utställning Årets utställning har temat ”Frihet” och är jurybedömd. Det är konstnärer från Trosabygden som har bjudits in att delta. Det finns ingen begränsning i teknik, material eller fantasi. Utställningen äger rum den 5 – 9 oktober och lokal är som vanligt Trosa Kvarn. Öppettiderna är tisdag – fredag kl. 16 – 19 och lördag kl. 11 – 16.

Konstfilmer

Bio Trosa kommer att visa tre konstfilmer:

SALVADOR DALI – Jakten efter odödlighet den 4:e och 6:e oktober.

Botticellis FLORENS den 5:e, 7:e och 9:e oktober.

POMPEJI – Syndens stad den 8:e och 10:e oktober.