Kommande utställningar

1/10 2022

Konstens vecka

Även i år kommer konstföreningen arrangera en jurybedömd temautställning under Konstens vecka den 1-8 oktober 2022. Årets tema är ”I skogen”.
De som arbetar med temautställningen är Kerstin Betschart, Ingrid Brandin, Ulla Clausén, Anders Pemer och Lena Andersson.
Information om anmälningsförfarande och utställningslokal kommer senare.
Konstens vecka är en riksomfattande konsthändelse som äger rum vecka 40 varje år. Det är en vecka då Riksförbundet Sveriges Konstföreningar skapar extra uppmärksamhet kring konsten i hela landet.

Tidigare utställningar

17/6 2022

Konstutställningar i St:a Anna

Lokala konstnärer ställer ut i St:a Annas konsthall under sommaren 2022

1/6 2022

Sommarutställning i Galleriet

Sommarutställningen fortsätter torsdagar, fredagar och lördagar kl 12-15.

26/5 2022

Konsttriangeln

I år kommer Konsttriangeln att vara under Kristi himmelsfärdshelgen, torsdag 26 - lördag 28 maj. Konsttriangeln består av en rad arrangemang, bland annat en samlingsutställning och ateljébesök. Samlingsutställningen blir som vanligt i Skärborgarnas hus.

Nytt för i år är att Gunilla Olsson har tagit över projektlederiet efter Maud Bosson. Gunilla är bosatt i Trosa och är verksam inom silversmide. Melinda Khoo ansvarar för sociala medier, it och konstnärlig utformning. Göran Klasson fortsätter som lokalansvarig. Gigi Isoz och Barbro Rosengren arbetar med konstnärlig planering, reklam och kontakter.

Visa alla utställningar